Toen
we maandag in de klas kwamen, zaten er 3 beren aan tafel in de poppenhoek.
De beren hadden een boek meegebracht: “Goudlokje en de 3 beren”.
Na het beluisteren van het verhaal, begonnen we onmiddellijk met het verhaal
na te spelen in de poppenhoek.
We hebben ook nog:
- het haar van goudlokje gestempeld (met een keukenrol)
- geturnd met meester en juf Pascale
- verhaaltjes beluisterd over beren
- een liedje aangeleerd: “kzag 2 beren”
- leren knippen op een lijn
- een trui bekleefd met stukjes wol (Dikke truiendag)
- Tiktak gezien over Goudlokje en de 3 beren
- Berengezichtjes gemaakt van een kartonnen bordje
- een berenpuzzel gemaakt (eerst inkleuren en dan kleven)
- de knuffelberen gezocht in de klas (zoekspel)
- Koekeloere (schooltelevisie) bekeken
- een beer ingeschilderd met waterverf
- een versje aangeleerd: “Een bed vol beren”
- een beer getekend op papier met wasco
- beren gerangschikt van klein naar groot
- geëxperimenteerd met bubbelplastic
Na het beluisteren van het verhaal, begonnen we onmiddellijk met het verhaal
na te spelen in de poppenhoek.
We hebben ook nog:
- het haar van goudlokje gestempeld (met een keukenrol)
- geturnd met meester en juf Pascale
- verhaaltjes beluisterd over beren
- een liedje aangeleerd: “kzag 2 beren”
- leren knippen op een lijn
- een trui bekleefd met stukjes wol (Dikke truiendag)
- Tiktak gezien over Goudlokje en de 3 beren
- Berengezichtjes gemaakt van een kartonnen bordje
- een berenpuzzel gemaakt (eerst inkleuren en dan kleven)
- de knuffelberen gezocht in de klas (zoekspel)
- Koekeloere (schooltelevisie) bekeken
- een beer ingeschilderd met waterverf
- een versje aangeleerd: “Een bed vol beren”
- een beer getekend op papier met wasco
- beren gerangschikt van klein naar groot
- geëxperimenteerd met bubbelplastic
En natuurlijk ook heel veel gespeeld in de
verschillende hoeken van de klas.
stappen op bubbelplastic vonden we superleuk
rondstappen op de maat van de muziek
Geen opmerkingen:
Een reactie posten